FAQ & Tips
Veel gestelde vragen:
Op Glaswebwinkel.nl zie je informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heb je een vraag die hieronder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.
Hoe bereken ik de glasmaat?
Om glas te bestellen met de juiste afmeting, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas, gemeten in millimeters. Om tot de glasmaat te komen bepaal je als basis de dagmaat of de sponningmaat. Zie filmpje via YouTube en onderstaande uitleg:
Wat is de sponningmaat?
Plaats je een ruit in een nieuw kozijn, dan ga je uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, kom je tot de glasmaat.
Bekijk ook eventueel onze uitleg via YouTube https://youtu.be/xuWYshsFHPw
Wat is de dagmaat?
Vervang je bestaand glas voor nieuw glas, dan ga je uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar je tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, kom je op de correcte glasmaat.
Zie eventueel ook onze uitleg via Youtube https://youtu.be/0pvRmbPmVbs
Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?
Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en buitenruit. De spouw kan 7, 10, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatie glas) of met argon gas (HR++ isolatie glas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 wat kan behaald worden bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Je bestelling afhalen kan bij ons magazijn in Apeldoorn of in Oosterhout (NB). In Apeldoorn kan je terecht op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 8.30 uur – 16.30 uur. Voor Oosterhout (NB) gelden de volgende openingstijden: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 10.00 uur – 16.00 uur. Onze afhaallocaties zijn gesloten tijdens feestdagen. In veel gevallen is de levertijd korter, in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling.
Vooraf ontvang je van ons een afhaalbericht via de mail wanneer de order klaarstaat. In dit afhaalbericht staan tevens de verdere details van het ophaalpunt.
Kies je voor het afhalen van de bestelling, dan is dit voor je eigen risico. Zorg voor een geschikt vervoermiddel en neem zelf voorzorgsmaatregelen / beschermingsmateriaal mee (zoals bubbelfolie, doeken, karton, o.i.d.) om je bestelling goed en schadevrij te kunnen vervoeren. Wij hebben je bestelling namelijk onverpakt klaarstaan.
Zorg dat je altijd het ordernummer weet, als je een bestelling komt afhalen. Conformeer je aan de veiligheidsvoorschriften die gelden op de betreffende afhaallocatie.
Wil je geen risico lopen? Kies dan voor het op locatie laten bezorgen van je bestelling. Met ons “verzekerd verzenden”, ben je namelijk altijd gegarandeerd van een schadevrije levering van je bestelling.
Kunnen mijn glas en/of spiegels ook op locatie bezorgd worden? Wat kost verzekerd verzenden van glas en/of spiegels?
Wij kunnen het glas en/of spiegels bij je afleveren, geen probleem. Wij garanderen dat je bestelling schadevrij wordt geleverd en berekenen voor dit “verzekerd verzenden” € 35,00 (incl. btw.), ongeacht het aantal ruiten. Wij bezorgen in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw), brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost verzekerd verzenden van alleen glaszetartikelen?
Bestel je alleen glasartikelen, dan bereken wij € 9,50 (incl. btw) voor het “verzekerd verzenden” per bestelling, ongeacht waar je woont in Nederland. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw) brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Wat kost verzekerd verzenden als je glas en glaszetartikelen (bijvoorbeeld glas in combinatie met kit, gereedschappen, glasband, enz.) tezamen bestelt?
Bestel je glas en glaszetartikelen tezamen, dan rekenen wij voor het verzekerd verzenden € 35,00 (incl. btw). Afhalen is uiteraard altijd gratis. Wij bezorgen in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Bij een orderwaarde boven de € 500,- (incl. btw), brengen wij het verzekerd verzenden niet in rekening.
Grote oppervlakten glas
De maximaal te bestellen afmeting van een ruit bedraagt 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas is de maximale afmeting in overleg vast te stellen. Bestel je glas breder of hoger dan 1400 x 3000 mm, dan wordt er achteraf een lengte-toeslag in rekening gebracht. Ook als het glasoppervlak van één ruit groter is dan 4 m2, wordt er een toeslag in rekening gebracht. Bij dergelijke grote afmetingen adviseren wij om ons vooraf te mailen zodat wij een prijsopgave kunnen verstrekken.
Wij verpakken glas of spiegels niet
Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Het transport en de bezorging van het glas / spiegels vindt plaats met speciaal glastransport. Uiteraard is het onze taak de bestelling schadevrij bij je af te leveren. Het onbeschadigd afleveren is een garantie die wij geven.
Glasbok
Bij orders met een groot volume kan er door ons de keuze worden gemaakt om de levering via een glasbok uit te leveren. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit specifiek benoemen in de aflevermail. De afleverlocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 28 kalenderdagen de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 28 kalenderdagen niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht. Bij het retour nemen van de glasbok moet deze leeg zijn. Wij nemen helaas geen (oud) glas retour.
Aflevering van de glasbestelling
De afleverlocatie is eenvoudig bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 – 17.00 uur en er kan voor de deur gelost worden met glastransport. Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op de begane grond. Glas met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.
Mocht er een vergunning aangevraagd moeten worden om toegang te krijgen tot het afleveradres? Graag de vergunning zelf tijdig aan te vragen.
Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter of zwaarder dan 25 kg of meerdere aantallen, zal de chauffeur je hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen, dit kan dit kan fysieke of mechanische hulp zijn. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen.
Er zal vervolgens een nieuwe leverdatum worden afgestemd, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.
Extra aandachtspunt voor je om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van glas; Let erop dat glas (incl. spiegels) nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (door bijvoorbeeld het glas zolang op houten blokjes neer te zetten). Let er ook op dat de randen van het glas scherp kunnen zijn (o.a. bij onafgewerkte randen).
Wat is de levertijd van het bestelde glas en/of glasartikelen?
De gemiddelde levertijd van het enkelglas en spiegels is ongeveer 10-15 werkdagen*. Bij gehard, gelaagd glas dien je rekening te houden met een gemiddelde levertijd van 15-20 werkdagen (m.u.v. gelakt glas gemiddeld 30 werkdagen). De levertijd voor isolatieglas* is ongeveer 15-20 werkdagen. Bij bestellingen van voorzetramen dien je rekening te houden met een gemiddelde levertijd 25-30 werkdagen.
* Momenteel is de vraag naar isolatieglas extreem hoog. Hierdoor kan het zijn dat de genoemde levertijd van dit glastype overschreden gaat worden.
Bij BENGglas – vacuümglas is de gemiddelde levertijd 26 weken. De grote vraag en (nog) beperkte productiecapaciteit is hier mede de oorzaak van.
Je ontvangt van ons vooraf altijd bericht op welke dag het glas wordt bezorgd.
De gemiddelde levertijd van glaszetartikelen (zoals glaskit, gereedschappen, enz.) is 1 a 2 werkdagen*.
Heb je zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen separaat van het glas, per pakketpost aan je worden verzonden.
Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie-/ bouwvakperiode, kunnen levertijden langer zijn dan gebruikelijk. Wil je een indicatie van de levertermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.
Hebben jullie ook tips voor het zelf monteren van een spiegel?
Het zelf monteren van een spiegel is echt goed zelf te doen, tenzij je vooraf goed bekijkt of hetgeen jij hebt bedacht ook uitvoerbaar is. Kijk eventueel voor tips op de site bij de spiegels of neem de tijd om het volgende te lezen https://www.glaswebwinkel.nl/spiegel-op-maat-waar-moet-ik-op-letten/ inclusief het volgende item https://www.glaswebwinkel.nl/diy-met-glas/.
Heb je vervolgens besloten de spiegel te bestellen dan is het ook fijn om te weten hoe het monteren van een spiegel in zijn werk gaat. Kijk hiervoor naar de volgende tips https://www.glaswebwinkel.nl/spiegelbevestiging/.
Hoe kan ik betalen?
IDEAL
Door gebruik te maken van iDEAL kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens met een online overboeking via je bank, geef je goedkeuring voor de betaling. Het te betalen bedrag wordt direct van de rekening afgeschreven en Glaswebwinkel ontvangt een bericht om de artikelen te produceren en uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van iDEAL.
Mastercard
Door gebruik te maken van Mastercard kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.
Visa
Door gebruik te maken van Visa kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.
Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.
Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien je bij Glaswebwinkel.nl op maat gemaakte producten besteld, is het herroepingsrecht (bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a. glas, spiegels en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.nl
Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet is. Daarnaast het verzoek om indien mogelijk de bestelling in de originele verpakking terug te sturen.
Wil je de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneer kosten) voor je eigen rekening. Nogmaals, maatwerk producten kunnen helaas niet geretourneerd worden.
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?
Wij controleren al het glas, spiegels en glasproducten die ons magazijn verlaat. Helaas kan het bij een kwetsbaar product als glas, gebeuren dat er alsnog schade ontstaat. Meld een beschadiging direct, in iedergeval binnen 24 uur, na levering.
Voorzie ons van duidelijke foto’s waarop de beschadiging goed zichtbaar is. Geef daarbij een toelichting hoe de beschadiging is ontstaan, dit kan worden gestuurd naar info@glaswebwinkel.nl, onder vermelding van het ordernummer. Als blijkt dat het product beschadigd is geleverd, dan zorgen wij voor een nieuw exemplaar. U betaalt hier niets extra’s voor, dit is onze “verzekerd verzenden” garantie.
Glaswebwinkel.nl moet altijd in de gelegenheid worden gesteld, om een beschadigd product te vervangen voor een nieuw exemplaar. Om dit te kunnen realiseren, geldt een redelijke termijn, in iedergeval gelijk aan de reguliere levertijd, zoals op de betreffende productpagina is omschreven. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
Is de schade ontstaan ná levering, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik, montage of slijtage? Dan valt dit niet onder de garantie en kunnen wij helaas geen kosteloze vervanging aanbieden.
Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.
Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden.
Adresgegevens:
Glaswebwinkel BV
Aruba 13
7332 BJ APELDOORN
KvK: 80736548
BTW: NL861779988B01
E-mail: info@glaswebwinkel.nl
Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.
Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.nl aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk: