FAQ & Tips

Veel gestelde vragen:

Op Glaswebwinkel.nl vindt u informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heeft u een vraag die hier onder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.

Hoe bereken ik de glasmaat?
Om glas te bestellen met de juiste afmeting, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas,  gemeten in millimeters. Om tot de glasmaat te komen kunt u als basis de dagmaat of de sponningmaat nemen. Zie onderstaande uitleg.

Wat is de sponningmaat?
Plaatst u een ruit in een nieuw kozijn, dan gaat u uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, komt u tot de glasmaat.

Wat is de dagmaat?
Vervangt u bestaand glas voor nieuw glas, dan gaat u uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar u tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, komt u op de correcte glasmaat.

Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?
Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en buitenruit. De spouw kan 6, 9, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatie glas) of met argon gas (HR++ isolatie glas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 wat kan behaald worden bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.

Wat zijn de transportkosten voor het leveren van alleen glas?
Bestelt u alleen glas en/of spiegels, dan bedragen de transportkosten € 17,50 (incl. btw) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde ruiten. Wij bezorgen in heel Nederland het glas bij u aan huis. Helaas bezorgen wij niet op de Waddeneilanden. Verzending is gratis vanaf € 250,- (incl. btw).

Wat zijn de bezorgkosten voor het leveren van alleen glaszetartikelen?
Bestelt u alleen glasartikelen, dan bedragen de bezorgkosten € 8,71 (incl. btw) per bestelling, ongeacht de provincie waar u woont. Verzending is gratis vanaf € 250,- (incl. btw).

Wat zijn de bezorgkosten als u glas en glaszetartikelen (bijvoorbeeld glas in combinatie met kit, gereedschappen, glasband, enz) tezamen bestelt?
De bezorgkosten bedragen totaal € 26,21 (incl. btw). Bestelt u echter alleen glas of alleen glasartikelen, dan zijn de transportkosten lager, namelijk € 17,50 (incl. btw) voor alleen het glas of € 8,71 (incl. btw) als u alleen glasartikelen bestelt. Wij bezorgen in heel Nederland bij u aan huis, met uitzondering van de Waddeneilanden. Verzending is gratis vanaf € 250,- (incl. btw).

Grote oppervlakten glas
De maximaal te bestellen afmeting van een ruit bedraagt 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas is de maximale afmeting in overleg vast te stellen. Bestelt u glas breder of hoger dan 3100 mm, dan wordt er achteraf een lengte-toeslag in rekening gebracht. Ook als het glasoppervlak van één ruit groter is dan 4 m2, wordt er een toeslag in rekening gebracht.

Glasbok
Orders met een groot volume worden op een glasbok, rechtstreeks vanaf de fabriek aangeleverd. De loslocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 4 weken de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald.

De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 4 weken niet leeggemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht.

Aflevering van de glasbestelling
De leverlocatie is eenvoudig bereikbaar en er kan voor de deur gelost worden. Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op de begane grond. Glas met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.

Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter of zwaarder dan 25 kg of meerdere aantallen, zal de chauffeur uw hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen.

Er zal vervolgens een nieuwe leverdatum worden afgestemd, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling worden extra transportkosten in rekening gebracht.

Wat is de levertijd van het bestelde glas en/of glasartikelen?
De levertijd van het glas is ongeveer 10 tot 15 werkdagen. U ontvangt van ons altijd bericht op welke dag het glas bij u thuis wordt bezorgd. De levertijd van van glasartikelen is 1 a 2 werkdagen.
Heeft u zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen separaat van het glas, per pakketpost aan u worden verzonden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Uw bestelling kunt u afhalen bij ons magazijn in Apeldoorn of in Oosterhout (NB) .

U ontvangt van ons een afhaalbericht via de mail wanneer uw order klaarstaat.

In dit afhaalbericht staan o.a. de details van het ophaalpunt en de openingstijden.

Kiest u voor het afhalen van de bestelling, dan worden er uiteraard geen verzendkosten in rekening gebracht. Bovendien is in veel gevallen de levertijd korter in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling. 

Zorg dat u altijd het ordernummer bij u heeft, als u een bestelling komt afhalen. U dient zicht te conformeren aan de veiligheidsvoorschriften die gelden op de betreffende afhaallocatie.

Hoe kan ik betalen?

iDEAL
Door gebruik te maken van iDEAL kunt u eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de artikelen snel verzenden. Na het doorlopen van het bestelproces, wordt u naar de vertrouwende omgeving van je eigen bank geleid, waar de betaalopdracht klaar staat.

Na het invullen van de gegevens zoals u gewend bent met een online overboeking via uw bank, geeft u goedkeuring voor de betaling. Het te bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en Glaswebwinkel ontvangt een bericht om de artikelen uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van iDEAL.

AchterafBetalen.nl – Focum (alleen voor consumenten)
Bij achteraf betalen kunt u eerst uw bestelling ontvangen en dan de factuur betalen. Indien u kiest voor achteraf betalen gaat u akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor de beoordeling van uw aanvraag worden de door u ingevulde gegevens conform de bepalingen van de algemene voorwaarden doorgezonden naar Focum Commerce B.V. Indien akkoord kunt u achteraf betalen en ontvangt u van ons de bestelling en een factuur.

Deze factuur moet u binnen 14 dagen na factuurdatum betalen.
Het versturen van de factuur en de inning van uw betaling wordt door ons uitbesteed aan Focum Commerce B.V. Op onze digitale factuur staat aangegeven hoe u (na ontvangst van de goederen en/of diensten) de factuur dient te betalen.

Waarom lukt het niet om te betalen via AchterafBetalen.nl (alleen voor consumenten)?
Wanneer u kiest voor AchterafBetalen dan beoordeelt AchterafBetalen de aanvraag op basis van de door u ingevulde gegevens. Lukt het niet te betalen met AchterafBetalen? Dan kan dit aan een aantal zaken liggen.

Controleer goed of de door u ingevulde gegevens correct zijn. Een verkeerde geboortedatum, onjuiste naam of ander afleveradres dan woonadres kan ervoor zorgen dat de betaling niet goedgekeurd wordt.
Bestelt u voor het eerst met AchterafBetalen? Dan kan het voorkomen dat er bij AchterafBetalen nog onvoldoende informatie over u bekend is om achteraf betalen goed te keuren. 

Heeft u meerdere bestellingen openstaan via AchterafBetalen? Dan kunt u pas weer betalen met AchterafBetalen wanneer de openstaande rekeningen zijn voldaan.
Is het nog steeds niet duidelijk waarom de aankoop is afgekeurd? Dan kunt u een inzageverzoek indienen bij AchterafBetalen en zij zoeken voor u uit waarom de aankoop is geweigerd.

Meer informatie over de inzageprocedure is te vinden op de website van Focum.
Uiteraard is het een mogelijkheid te bestelling te plaatsten via IDEAL.

Kan mijn bestelling geretourneerd worden?
Indien u bij Glaswebwinkel.nl op maat gemaakte artikelen besteld, is het herroepingsrecht (bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a.glas en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.nl

Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd, compleet en indien mogelijk, in de originele verpakking terugsturen.

Wilt u de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).

Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneer kosten) voor uw eigen rekening.

Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?
Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.

Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden.
Adresgegevens:

Glaswebwinkel.nl
Wilmersdorf 29
7327 AD APELDOORN

KvK: 54117569
BTW: NL193381060B01

E-mail: info@glaswebwinkel.nl

Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?
Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.

Garantie Webshop Keurmerk
Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.nl aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk:

http://www.keurmerk.info/home/klacht