call
Bel ons op 055 - 843 16 27
free-shipping
Vanaf €500,- gratis verzending

FAQ & Tips

Veel gestelde vragen:

Op Glaswebwinkel.nl zie je informatie over diverse glassoorten en glasproducten. Heb je een vraag die hieronder niet beantwoord is, stuur ons dan een bericht door het contactformulier in te vullen.

Hoe bereken ik de glasmaat?

Om glas te bestellen met de juiste afmeting, is het van belang om de exacte glasmaat te bepalen. Dit is de breedte en hoogte van het glas, gemeten in millimeters. Om tot de glasmaat te komen bepaal je als basis de dagmaat of de sponningmaat. Zie onderstaande uitleg:

Wat is de sponningmaat?

Plaats je een ruit in een nieuw kozijn, dan ga je uit van de sponningmaat. De sponningmaat is de binnenmaat van het kozijn, gemeten vanuit de sleuf waar het glas in wordt geplaatst. Door van de sponningmaat in breedte en in hoogte 8 millimeter af te trekken, kom je tot de glasmaat.

Wat is de dagmaat?

Vervang je bestaand glas voor nieuw glas, dan ga je uit van de dagmaat. Dit is de maat van de ruit, precies tussen de kozijnbalken, waar je tegenaan kijkt. Door bij de breedte en hoogte van de ruit, 24 millimeter op te tellen, kom je op de correcte glasmaat.

Wat is de spouwdikte of spouwbreedte?

Bij dubbel glas is de spouw het zwarte of grijze kader tussen de binnenruit en buitenruit. De spouw kan 7, 10, 12, 13 of 15 mm breed zijn. De spouw kan gevuld zijn met lucht (standaard isolatie glas) of met argon gas (HR++ isolatie glas). HR++ glas heeft een U-waarde lager dan 1,2 wat kan behaald worden bij een spouwbreedte vanaf 13 mm.

Wat zijn de transportkosten voor het leveren van alleen glas?

Bestel je alleen glas en/of spiegels, dan bedragen de transportkosten € 31,50 (incl. btw) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde ruiten. Wij bezorgen in heel Nederland het glas bij je aan huis. Helaas bezorgen wij niet op de Waddeneilanden. Verzending is gratis vanaf € 500,- (incl. btw).

Wat zijn de bezorgkosten voor het leveren van alleen glaszetartikelen?

Bestel je alleen glasartikelen, dan bedragen de bezorgkosten € 8,75 (incl. btw) per bestelling, ongeacht de provincie waar je woont. Verzending is gratis vanaf € 500,- (incl. btw).

Wat zijn de bezorgkosten als je glas en glaszetartikelen (bijvoorbeeld glas in combinatie met kit, gereedschappen, glasband, enz.) tezamen bestelt?

Bestel je glas en glaszetartikelen tezamen, dan bedragen de bezorgkosten € 31,50 (incl. btw). Afhalen is gratis. Wij bezorgen in heel Nederland bij je aan huis, met uitzondering van de Waddeneilanden. Verzending is gratis vanaf € 500,- (incl. btw).

Grote oppervlakten glas

De maximaal te bestellen afmeting van een ruit bedraagt 4500 x 2700 mm. Voor veiligheidsglas is de maximale afmeting in overleg vast te stellen. Bestel je glas breder of hoger dan 3100 mm, dan wordt er achteraf een lengte-toeslag in rekening gebracht. Ook als het glasoppervlak van één ruit groter is dan 4 m2, wordt er een toeslag in rekening gebracht.

Verpakken van spiegels

Om de afvalberg te verminderen, beperken wij het gebruik van plastic verpakkingsmaterialen. Wil je de spiegel toch verpakt ontvangen, dan wordt de spiegel voorzien van bubbelfolie en hoekbeschermers. Maximaal te verpakken formaat; korte zijde maximaal 1000 mm en de lange zijde maximaal 2000 mm. Buiten deze afmetingen is verpakken niet mogelijk. Uiteraard is het onze taak de bestelling schadevrij bij je af te leveren.

Glasbok

Bij orders met een groot volume kan er door ons de keuze worden gemaakt om de levering via een glasbok uit te leveren. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit specificiek benoemen in de aflevermail. De afleverlocatie moet met een vrachtwagencombinatie eenvoudig te bereiken zijn om levering mogelijk te maken. Zorg dat binnen 28 kalenderdagen de glasbok leeg is en er naar ons een bericht gaat dat de bok kan worden afgehaald. De fabriek zal binnen een aantal weken de bok retour halen. Is de bok binnen de periode van 28 kalenderdagen niet leeg gemeld, dan wordt er per dag € 2,50 aan bokhuur in rekening gebracht. Bij het retour nemen van de glasbok moet deze leeg zijn. Wij nemen helaas geen (oud) glas retour.

Aflevering van de glasbestelling

De afleverlocatie is eenvoudig bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 – 17.00 uur en er kan voor de deur gelost worden met glastransport. Bezorging van alle soorten glas vindt plaats tot de eerste drempel van het pand en altijd op de begane grond. Glas met beperkte afmetingen kan door de chauffeur zelf gelost worden.

Mocht er een vergunning aangevraagd moeten worden om toegang te krijgen tot het afleveradres? Graag de vergunning zelf tijdig aan te vragen.

Bij glas met een oppervlakte groter dan anderhalve vierkante meter of zwaarder dan 25 kg of meerdere aantallen, zal de chauffeur je hulp nodig hebben om te lossen. Hiervoor dient op locatie hulp aanwezig te zijn om mee te helpen tillen, dit kan dit kan fysieke of mechanische hulp zijn. Is er geen hulp aanwezig dan kan de chauffeur het glas helaas niet lossen.

Er zal vervolgens een nieuwe leverdatum worden afgestemd, waarop de glaslevering nogmaals zal plaatsvinden. Voor deze nieuwe transporthandeling kunnen extra transportkosten in rekening worden gebracht.

Extra aandachtspunt voor je om rekening mee te houden tijdens en na het afleveren van glas; Let erop dat glas (incl. spiegels) nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer. Zorg ervoor dat er altijd een zachte ondergrond is (door bijvoorbeeld het glas zolang op houten blokjes neer te zetten). Let er ook op dat de randen van het glas scherp kunnen zijn (o.a. bij onafgewerkte randen).

Wat is de levertijd van het bestelde glas en/of glasartikelen?

De levertijd van het glas is ongeveer 10 tot 15 werkdagen* (bij gelakt/gehard/gelaagd/isolatieglas dien je rekening te houden met een gemiddelde levertijd van 15-20 werkdagen). Je ontvangt van ons vooraf altijd bericht op welke dag het glas wordt bezorgd*. 

De gemiddelde levertijd van glaszetartikelen (zoals glaskit, gereedschappen, enz.) is 1 a 2 werkdagen*.
Heb je zowel glas als artikelen besteld, dan zullen de glasartikelen in de meeste gevallen separaat van het glas, per pakketpost aan je worden verzonden.

*Rond algemene feestdagen en gedurende de vakantie-/ bouwvakperiode, kunnen levertijden langer zijn dan gebruikelijk. Wil je een indicatie van de levertermijn in die periode, neem dan gerust contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Je bestelling afhalen kan bij ons magazijn in Apeldoorn of in Oosterhout (NB).

Vooraf ontvang je van ons een afhaalbericht via de mail wanneer de order klaarstaat.

In dit afhaalbericht staan de details van het ophaalpunt en de openingstijden.

Kies je voor het afhalen van de bestelling, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Bovendien is in veel gevallen, de levertijd korter in vergelijking met het laten bezorgen van de bestelling. 

Zorg dat je altijd het ordernummer weet, als je een bestelling komt afhalen. Conformeer je aan de veiligheidsvoorschriften die gelden op de betreffende afhaallocatie.

Het glas zal altijd onverpakt worden meegegeven dus neem bijvoorbeeld een doek of bubbelfolie mee om het glas extra te beschermen tijdens het vervoer. Een uitzondering hierin kan zijn bij spiegelbestellingen, waarbij de verpakkingskeuze reeds vooraf is aangegeven.

Hoe kan ik betalen?

IDEAL

Door gebruik te maken van iDEAL kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.

Na het invullen van de gegevens met een online overboeking via je bank, geef je goedkeuring voor de betaling. Het te betalen bedrag wordt direct van de rekening afgeschreven en Glaswebwinkel ontvangt een bericht om de artikelen te produceren en uit te leveren. Bijna alle banken bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van iDEAL.

Mastercard 

Door gebruik te maken van Mastercard kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.

Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.

Visa

Door gebruik te maken van Visa kun je eenvoudig, veilig en vertrouwd de online gekochte producten afrekenen. Doordat de bank binnen enkele minuten tot goedkeuring overgaat, kunnen wij de bestelling snel in behandeling nemen. Na het doorlopen van het bestelproces, kom je op de vertrouwende omgeving van je eigen bank, waar de betaalopdracht klaar staat.

Na het invullen van de gegevens via een online overboeking via de bank, geef je goedkeuring voor de betaling.

Kan mijn bestelling geretourneerd worden?

Indien je bij Glaswebwinkel.nl op maat gemaakte artikelen besteld, is het herroepingsrecht (bedenktijd) niet van toepassing. Dit betekent dat o.a. glas en ventilatieroosters niet geretourneerd kunnen worden. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, stuur dan een bericht naar info@glaswebwinkel.nl

Op artikelen die niet op maat gemaakt worden, is het herroepingsrecht wel van toepassing. De aankoop kan dan binnen 14 dagen, na ontvangst aan Glaswebwinkel worden geretourneerd, mits de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet is. Daarnaast het verzoek om indien mogelijk de bestelling in de originele verpakking terug te sturen.

Wil je de artikelen retourneren of gebruik maken van het herroepingsrecht, vul dan het formulier voor herroeping in (pdf).

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (de retourneer kosten) voor je eigen rekening.

Ik heb een klacht over een bestelling, levering of een product. Wat moet ik doen?

Meld dit door naar de contactpagina te gaan en het contactformulier (Heb je een vraag?) in te vullen. Vermeld het ordernummer en geef aan welk(e) product(en) het betreft. Geef bovendien een duidelijke omschrijving wat de klacht betreft.

Door de onderstaande contactgegevens te gebruiken kan een klacht ook gemeld worden.
Adresgegevens:

Glaswebwinkel.nl
Aruba 13
7332 BJ APELDOORN

KvK: 80736548
BTW: NL861779988B01

E-mail: info@glaswebwinkel.nl

Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?

Binnen een werkdag na ontvangst wordt je klacht in behandeling genomen en ontvang je een reactie.

Garantie Webshop Keurmerk

Ons streven is 100% klanttevredenheid en wij zullen er alles aan doen, binnen onze mogelijkheden, om je tevreden te stellen. Mede daarom is Glaswebwinkel.nl aangesloten bij stichting Webshop Keurmerk. Mocht het namelijk gebeuren dat je niet tevreden bent met de geboden oplossing of afhandeling, richt je dan tot stichting Webshop Keurmerk:

http://www.keurmerk.info/home/klacht